Egzamin gimnazjalny 2016.

Wyniki szkół w powiecie włoszczowskim. echodnia

Oleszno najlepsze !!!!!

Mamy 13 (szczęśliwe) miejsce na 246 szkół w województwie!

GIMNAZJALNA  WYCIECZKA   W  PIENINY

W dniach od 23. do 25. maja 2016 r. klasy gimnazjalne wybrały się na trzydniową wycieczkę

w Pieniny.

Opiekunami grupy byli: p. Ewa Deska, p. Mariusz Deska, p. Teresa Szczepańska.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy ruiny zamku Czorsztyńskiego dumnie wznoszące się nad malowniczą doliną Dunajca.

Kolejną  atrakcją turystyczną  tego dnia był  rejs statkiem po zalewie Czorsztyńskim. Dzięki niemu mieliśmy okazję zwiedzić - choć  nieco innej formie – malownicze tereny położone w okolicach zbiornika Czorsztyńskiego. W czasie jego trwania mogliśmy podziwiać nie tylko same góry, które wyglądają naprawdę monumentalnie, ale także ruiny zamku Czorsztyńskiego, skansen na półwyspie Stylchen, zamek Dunajec w Niedzicy, Zielone Skałki, Pieniński Park Narodowy oraz wiele innych atrakcji zarówno architektonicznych jak i przyrodniczych. Następnie zakwaterowaliśmy się w pensjonacie, który znajdował się w Szczawnicy. Zjedliśmy pyszną kolacje i udaliśmy się na spacer po uzdrowisku. W godzinach popołudniowych wjechaliśmy kolejką  krzesełkową na Palenicę.

Po kilku minutach jazdy komfortową koleją  znaleźliśmy się na jej  szczycie (722 m n. p. m.), skąd rozpościerają się najpiękniejsze widoki na Pieniny z Trzema Koronami i Sokolicą, a przy dobrej pogodzie widoczne są  Tatry. Potem poszliśmy do Wąwozu Homole -  jednej z największych przyrodniczych atrakcji Pienin. Jest to głęboko wcięty, stromościenny wąwóz w Małych Pieninach na obszarze wsi Jaworki. Na uwagę zasługują tutaj przede wszystkim jego niezwykłe i malownicze kaskady, które wprawiają w zdumienie. Stanowią one niebywałą inspirację dla artystów.

Po powrocie do hotelu chwilkę odpoczęliśmy i ruszyliśmy na dyskotekę

– choć byliśmy bardzo już zmęczeni.

Dzień drugi również był pełen atrakcji. Po śniadaniu wyszliśmy na wycieczkę górską, aby zdobyć najwyższy szczyt Pienin Środkowych tzn. Trzy Korony.

Trudne  wejście na ten szczyt  wymagało od nas  dużego wysiłku, ale to, co zobaczyliśmy z platformy widokowej na Okrąglicy, opadającej na Rówień koło Dunajca z  500-metrową przepaścią, wynagrodziło nasz wysiłek. Doskonały widok -na przełom Dunajca i obszar Pienińskiego Parku Narodowego, a także na Tatry, Beskid Sądecki, Gorce, Beskid Żywiecki i Magurę Spiską -wszystkich zachwycił. Wieczorem zjedliśmy pyszną kiełbaskę z grilla.

Kolejnego dnia zwiedzaliśmy Jaskinię Bielską na Słowacji. Jaskinia Bielska jest jedyną udostępnioną jaskinią leżącą w wapiennym masywie Tatr Bielskich. Znajduje się nieopodal małego kurortu Tatrzańska Kotlina przy drodze z Łysej Polany do Smokowca. Już w 1896 roku zainstalowano tu oświetlenia – była jedną z pierwszych oświetlonych jaskiń w Europie. Słynie z przepięknej szaty naciekowej, którą tworzą fantazyjne stalaktyty, stalagmity, draperie i urokliwe jeziorka jaskiniowe. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Zakopanym, gdzie miło spędziliśmy czas na Krupówkach.

Ta wycieczka na długo zostanie w naszej pamięci.

Dziękujemy za jej zorganizowanie naszym opiekunom.